Writings


List of publications

Journal papers, Proceedings and Book Chapters

[12] MAESTRI, Eric, « A Typo-morphological Approach to Human-Machine Interaction Analysis in Music », Organised Sound, 22(3): 315-323.

[11] MAESTRI, Eric, « A spectro-gestural-morphological Analysis of a Musical-tactile Score », in SUZUKI, Yasuhiro (dir.), Computational Aesthetics, Tokyo-New York, Springer, 2017.

[10] GHISI, Daniele, AGOSTINI, Andrea, MAESTRI, Eric, « Recreating Gerard Grisey’s Vortex Temporum with cage », Proceedings ICMC, International Computer Music Conference 2016, Utrecht, 2016.

[9] MAESTRI, Eric, « Deux typologies de « son mixte » : Sopiana et Aulodie de François-Bernard Mâche », in GRABOCZ, Marta, MATHON, Geneviève (éds), François-Bernard Mâche. Le poète et le savant face à l’univers sonore. Paris : Hermann, à paraître en 2018.

[8] MAESTRI, Eric, « Notation as temporal instrument ». In TENOR Proceedings international conference 2016, Cambridge, Anglia-Ruskin University, Cambridge University, 2016

[7] MAESTRI, Eric, ANTONIADIS, Pavlos, « Notation as instrument : from representation to enaction ». In TENOR Proceedings international conference 2015, Paris-Sorbonne et IRCAM.

[6 ]MAESTRI, Eric, « Le son mixte dans les premières œuvres de Fausto Romitelli ». In ARBO, Alessandro (éd.), Anamorphoses. La musique de Fausto Romitelli. Paris : Hermann, 2015, p. 81-96.

[5] MAESTRI, Eric, « Movimento esogeno e endogeno in Professor Bad Trip I », In SANTARCANGELO, Vincenzo (éd.), Have your Bad Trip. La musica di Fausto Romitelli. Milano : Auditorium, 2014, p. 117-141.

[4] MAESTRI, Eric, « Si può interpretare la musica elettronica? », Aisthesis, pratiche e linguaggi e saperi dell’estetico, Firenze University Press, Firenze, 2014, p. 173-193.

[3] MAESTRI, Eric, « Natura morta con fiamme : la musique mixte et l’analyse aurale ». In BOSSIS, Bruno (éd.), Corpus et méthodes. Paris, Delatour, à paraître en 2016.

[2] MAESTRI, Eric, « Simplicity and synthesis of gesture in the music of Ivan Fedele. Jottings from a travel note-book », Ali di cantor. The music of Ivan Fedele, in FERTONANI, Cesare (éd.). Milano : Suvini Zerboni, Milano, 2012.

[1] MAESTRI, Eric, « Installations musicales. Lieux imaginaires, chronique d’une expérience ». Revue Filigrane, Musique et lieu, sous la direction de Laurence Bouckaert et Jean-Marc Chouvel. Paris, Delatour, 2010.


Papers presented at International Conferences
[10] Maestri, Eric, Mori, Giovanni, « Live Coding : technologies and sound morphologies », Building a shared vision, International Conference, Nuova Consonanza, MACRO – Museo d’arte Contemporanea Roma. Scientific comitee : Prof. Valentina Bertolani, Prof. Maurizio Farina, Dr. Luisa Santacesaria, Prof. Alessandro Sbordoni.

[9] Maestri, Eric, Mori, Giovanni, « Live Coding : Four case studies’ sound morphologies », Convegno Internazionale di Teoria e Analisi Musicale, GATM, 28 septembre – 1 octobre, Rimini, Italie. Organisateurs : Prof. Mario Baroni, Prof. Rossana Dalmont, Prof. Egidio Pozzi.

[8] Maestri, Eric, « Asinglewordisnotenough. Field-work Analysis, Spectromorphological and genetical of a mixed music work. A mixed approach to the study of Mixed Music (2010-) ». Colloque international : EUROMAC 9, Université de Strasbourg, 28 juillet – 1 aout 2017. Organisateur : Xavier Hasher.

[7] Maestri, Eric, « L’interaction sonore homme-machine. Analyse comparative  de deux cas d’étude : Les nuages de Magellan de Tristan Murail et unseulmotnesuffitpas III de Pierre Alexandre Tremblay ». Colloque international : Musiques électriques, électricité et musique, Université Paris 8, 9 – 10 mai 2017. Organisateurs : Guillaume Gilles, Guillaume Loizillon, Philippe Michel.

[6] Maestri, Eric, « Les nuages de Magellan de Tristan Murail (1973) : une œuvre technomorphe ? ». Colloque international : Spectralism, University of Oxford, Oxford, 15-16 mars 2017. Organisateurs : Jonathan Cross et Nicolas Donin.

[5] Ghisi, Daniele, Agostini, Andrea, Maestri, Eric, « Recreating Gerard Grisey’s Vortex Temporum with cage ». Colloque international : ICMC, International Computer Music Conference 2016, Utrecht, 2016.

[4] Maestri, Eric, « Deux typologies de « son mixte » : Sopiana et Aulodie de François-Bernard Mâche ». Colloque international : François-Bernard Mâche. Le poète et le savant face à l’univers sonore. Date : 9/10/2015. Lieu : Fondation Lucien Paye, Paris. Organisateurs : Prof. Marta Grabocz et Prof. Geneviève Mathon.

[3] Maestri, Eric, « Analogical and Digital Musical Time Projection ». Colloque international : The Making of Musical Time : Temporality in Musical Composition and Performance. Date : 25-26/02/2015. Lieu : Orpheus Instituut, Gand, Belgique. Organisateurs : Prof. Paulo de Assis et Tiziano Manca.

[2] Maestri, Eric, « Comparative Study between Musical and Tactile Scores ». Colloque international : Expansion of Tactile Aesthetics. Date : 22/02/2015. Lieu : Yaesu Hall, Tokyo, Japon. Organisateurs : Prof. Yasuhiro Suzuki et Prof. Fuminori Akiba, Nagoya University.

[1] Maestri, Eric, « Le son du temps réel ». Colloque international : La musique en temps réel. Date : 01/10/2014. Lieu : Festival Musica. Collège doctoral européen, Strasbourg. Organisateurs : Prof. Marta Grabocz et Philippe Manoury.


Post published on /nu/thing.eu

Is Composition not Research?
Che cosa la musica dice

Valutatemi per quello che la musica dice
La Grande Fuga (un po’ a vanvera)
Gilberto Cappelli – Blu oltremare/Per Fausto
Budrio, dialoghi sul comporre
Santiago Diez-Fisher – Cancion del Ciego
Gadget
Rassegno le dimissioni dalla nuova musica
Kristian Ireland – Clearing I
Nuova Editoria
Bernhard Lang – Differez/Wiederholung 2
Fabrizio Rat-Ferrero – Noisy Airs
Artificiale naturale
La musica contemporanea è morta? Alla Rivolta!

Leave a Reply